Επίλεξε σωστά…
…το επόμενό σου μεταχειρισμένο αυτοκίνητο!
Στη σύγχρονη εποχή, το αυτοκίνητο είναι ίσως από τα πιο αναγκαία αγαθά μετά το σπίτι…
Οι ανάγκες μετακίνησης συνεχώς αυξάνονται και μεταβάλλονται.
Αυτό, έχει ως αποτέλεσμα η σώστη επιλογή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου να είναι επιτακτική και πάντα με γνόμωνα τα χρήματα που μπορούμε ή/και που επιθυμούμε να διαθέσουμε.
Καλό θα είναι πρίν επιλέξεις τις υπηρεσίες μας και εφ’όσον είναι αυτό εφικτό, να προσεγγίσεις τον ιδιοκτήτη ή τον έμπορο, ώστε να δείς το αυτοκίνητο από κοντά…
Η πρώτη εικόνα είναι σημαντική!
Με μια γρήγορη ματιά, εξέτασε εάν η εξωτερική και εσωτερική κατάσταση του αυτοκινήτου είναι αυτή που σε ικανοποιεί καθώς και ο εξοπλισμός ο οποίος διαθέτει καλύπτει τις ανάγκες σου.
Στη συνέχεια κλείσε ραντεβού για τεχνικό έλεγχo επιλέγοντας ένα από τα πακέτα ελέγχου (basic/advanced).
Τα υπόλοιπα, άφησέ τα σ’εμας!
Εάν πάλι, δεν είναι εφικτό να δείς το αυτοκίνητο από κοντά λόγω απόστασης ή περιορισμένου χρόνου, η λεπτομερής τεχνική αναφορά μας συνοδευόμενη από πλήρες φωτογραφικό υλικό, θα σε βοηθήσει να έχεις την πιο ολοκληρωμένη εικόνα του αυτοκινήτου!
Κάνε τεχνικό έλεγχο !
Η πραγματοποιήση τεχνικού ελέγχου είναι το πιο σημαντικό κομμάτι της διαδικασίας, πρίν την αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου!
Θα σε βοηθήσει να έχεις μία σαφή και ολοκληρωμένη εικόνα γύρω από το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που εσύ έχεις επιλέξει και στη συνέχεια να πάρεις την σωστή απόφαση για την απόκτησή του!
Παρακάτω ακολουθούν κάποιες συμβουλές από εμάς, ωστέ να σε βοηθήσουμε να κατανοήσεις ορισμένες βασικές τεχνικές παραμέτρους γύρω από το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο…
–
Το αυτοκίνητο, αποτελείται από ένα δαιδαλώδες μηχανικό σύνολο, το οποίο παρουσιάζει φθορές ανάλογα με τα χιλιόμετρα, τη συντήρηση αλλά και του τρόπου χρήσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι φθορές είναι φυσιολογικές και σε κάποιες άλλες, οι φθορές και οι βλάβες είναι σημαντικές!
Για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο 10ετίας που έχει διανύσει συνολικά 120.000 χλμ (…τα οποία βάσει της εξέλιξης των αυτοκινήτων τις τελευταίες δεκαετίες καθώς και της σωστής χρήσης και συντήρησης, δεν θεωρούνται πολλά…) πιθανώς να έχει κάποιες φυσιολογικές φθορές όπως για παράδειγμα: μία μικρή διαρροή λαδιού από το κάρτερ, μία φθαρμένη λαστιχένια βάση μηχανής ή ελαφρία φθορά στα σινεμπλόκ ψαλιδιών κ.α.”
Φθορές οι οποίες είναι άκρως φυσιολογικές στις περισσότερες των περιπτώσεων και με σχετικά χαμηλό κόστος επισκευής για τα περισσότερα μοντέλα των αυτοκινήτων της αγοράς. Οι συγκεκριμένου τύπου φθορές όπως και φθορές οι οποίες βρίσκονται σε αρχικό στάδιο, απεικονίζονται με χρώμα ανοιχτό πράσινο ή κίτρινο στην τεχνική αναφορά της Autoreport. Δεν χρήζουν άμεσης αντικατάστασης ή επισκευής και δεν καθιστούν το αυτοκίνητο ακατάλληλο ή μη λειτουργικό.
σ.σ: Εάν δεν επιθυμείς να επισκευάσεις μια μικρής σημασίας φυσιολογική φθορά και η οποία βρίσκεται σε αρχικό στάδιο κατά την απόκτηση του αυτοκινήτου, συνιστάται απο εμάς, η τακτική επίσκεψη στο συνεργείο σου στα πλαίσια της προγραμματισμένης συντήρησης και η ενημέρωση από τον μηχανικό σου για την εξέλιξή της…
Αντιθέτως όμως, υπάρχουν και οι σημαντικές φθορές και βλάβες οι οποίες δεν καθιστούν το αυτοκίνητο πλήρως λειτουργικό και σε ορισμένες περιπτώσεις, μη ασφαλές.
Φθορές όπως: σημαντική διαρροή λιπαντικού από τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων ή/και το διαφορικό/ά, κομμένη/ες βάση/εις μηχανής, κομμένα σινεμπλόκ ψαλιδιών, τζόγους(μπόσικα) στο σύστημα διέυθυνσης, δυσλειτουργία των συστημάτων ασφάλειας και ευστάθειας, φθαρμένα ελαστικά κ.α.
Οι συγκεκριμένου τύπου φθορές/βλάβες, απεικονίζονται με χρώμα κόκκινο στην τεχνική αναφορά της Autoreport και χρήζουν άμεσης επισκευής/αντικατάστασης.
Πέρα από την λειτουργικότητα και την σωστή οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου από μηχανικής φύσεως, σημαντικότατο σημείο είναι και η δομή του αμαξώματος ή αλλιώς το σασί.
Το σασί αποτελείται από διάφορα μέρη όπως: τα ράμφη, τις κολώνες, τους θόλους, τα εσωτερικά μασπιέ(ιδιαίτερα σημαντικά για cabrio αυτ/τα), το κυρίως πάτωμα και το πάτωμα του πόρτ-μπαγκάζ. Είναι τα μέρη εκείνα του αυτοκινήτου που επηρεάζουν άμεσα τη γεωμετρία του (συνεπώς και την οδηγική συμπεριφορά του) καθώς και την ασφάλεια των επιβαινόντων, προστατεύοντάς τους παθητικά σε περίπτωση δυνατής σύγκρουσης, μέσω των σημειών ελεγχόμενης παραμόρφωσης και όχι μόνο.
Διάφορες παρεμβάσεις στο αμάξωμα όπως αλλοιώσεις στη δομή του και σημαντικές επισκευές, έχουν σαν αποτέλεσμα την δραστική μείωση της στατικότητας και της ακαμψίας (συνεπώς και της ασφάλειας) που έχει μελετηθεί από τον κατασκευαστή. Σε αυτές τις περιπτώσεις και μόνο, το αυτοκίνητο θεωρείται ΄΄Τρακαρισμένο΄΄.
Κατά την διεξαγωγή του τεχνικού ελέγχου, εξετάζουμε όλα τα καίρια σημεία του αμαξώματος για τυχόν αλλοιώσεις και επισκευές. Σε περίπτωση που υπάρχουν ευρήματα, απεικονίζονται με χρώμα κόκκινο στην τεχνική αναφορά.
Αξίζει να σημειωθεί πως τα εξωτερικά μέρη του αυτοκινήτου όπως: οι προφυλακτήρες, το καπό, τα εμπρός φτερά κ.α δεν είναι μέρος της δομής του αμαξώματος.
Συνεπώς δεν επηρεάζουν καθόλου την οδηγική συμπεριφορά όπως και την ασφάλεια και δεν μας προστατεύουν ολοκληρωτικά από ενδεχόμενη δυνατή σύγκρουση. Ο σχεδιασμός τους είναι καθαρά για λόγους αεροδυναμικής, αισθητικής, για προστασία από μικροχτυπήματα σε χαμηλές ταχύτητες και τα τελευταία χρόνια υποχρεωτικά από τους παγκόσμιους θεσμούς, για προστασία των πεζών!
Τα εξωτερικά μέρη ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου για λόγους αισθητικής, μπορεί να έχουν υποστεί βαφή λόγω φθοράς του χρώματος και εκδορών, επισκευή, ακόμα και αντικατάσταση λόγω μικρών χτυπημάτων από την καθημερινή του χρήση. Σε αυτή την περίπτωση και μόνο, και εφ’όσον το αμάξωμα δεν έχει επηρεαστεί, το αυτοκίνητο δεν θεωρείται τρακαρισμένο και είναι άρτιο και ασφαλές βάσει προδιαγραφών του κατασκευαστή.
Εξετάζοντας λεπτομερώς όλα τα εξωτερικά μέρη του αυτοκινήτου και με χρήση ειδικών μετρητών βαφής, οι επαγγελματίες μηχανικοί μας, καταγράφουν τα ευρήματα τα οποία αναφέρονται και απεικονίζονται λεπτομερώς στην τεχνική αναφορά με τους ακόλουθους χρωματισμούς: πράσινο για ίχνη βαφής, ανοιχτό πράσινο για ίχνη επισκευής και ίχνη αντικατάστασης/αποσυναρμολόγησης καθώς και κίτρινο για ίχνη αντικατάστασης μόνο των πίσω φτερών, διότι απαιτείται σημαντική εργασία φανοποιείας για την αντικατάστασή τους.
Η συνολική αξιολόγηση του αυτοκινήτου από μέρους σου, βάσει των εξωτερικών ευρημάτων, υπόκειται καθαρά στην υποκειμενική σου κρίση, για την απόκτηση του.
πραγματοποίησης 3 ελέγχων!
Άλλο ένα σημαντικό σκέλος του τεχνικού ελέγχου είναι ο *διαγνωστικός έλεγχος εγκεφάλου κινητήρα (basic πακέτο) καθώς και των υπολοίπων ηλεκτρονικών συστημάτων (advanced πακέτο).
Είναι ο έλεγχος ο οποίος θα μας φανερώσει τις όποιες ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές δυσλειτουργίες των συστημάτων, οι οποίες αποτυπώνονται στις μονάδες ελέγχου στα περισσότερα μοντέλα αυτοκινήτων των δύο τελευταίων δεκαετιών.
Διενεργώντας διαγνωστικό έλεγχο εγκεφάλου, εξετάζουμε τις αιτίες για τις οποίες ανάβει η λυχνία του κινητήρα στο καντράν (check engine) κατά την διάρκεια του ελέγχου, και στις γνωστοποιούμε καταγράφοντας τους κωδικούς βλαβών ωστέ να είναι ευκολότερη η επίλυσή τους καθώς και η έρευνα κόστους της εκάστοτε επισκευής τους!
Αναφορικά, οι πιό κοινές βλάβες και δυσλειτουργίες των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συστημάτων του κινητήρα ειναι: βλάβη/δυσλειτουργία στον ή στους αισθητήρες μέτρησης οξυγόνου καυσαερίων (lamda sensors), των αισθητήρων απόλυτης πίεσης, όγκου και θερμοκρασίας αέρα εισαγώγης, του κυκλώματος υψηλής τάσης, της τροφοδοσίας καυσίμου, της βαλβίδας ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR), του καταλύτη κ.α.
Σημειωτέον, οι εν λόγω βλάβες/δυσλειτουργίες έχουν σαν αποτέλεσμα την ατελή καύση του καυσίμου, την μείωση της απόδοσης του κινητήρα και συνεπώς την αύξηση της κατανάλωσης.
Πέραν του βασικού διαγνωστικού ελέγχου του εγκεφάλου κινητήρα, διενεργούμε και πλήρη σάρωση (Advanced πακέτο) σε όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου που διαθέτουν μονάδα ελέγχου όπως: τους αερόσακους (A/B), τα ηλεκτρονικά βοηθήματα πέδησης και ευστάθειας (ABS/ESP/TCS), το σύστημα κλιματισμού, τις ηλεκτρονικές μονάδες εξοπλισμού και άνεσης και γενικά όλων των ηλεκτρονικών συστημάτων στα οποία διαθέτει δυνατότητα διάγνωσης ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου!
Επίσης διενεργούμε και έναν σύντομο έλεγχο ηλεκτρικών παραμέτρων κινητήρα!
Ο παραπάνω τύπος διαγνωστικού ελέγχου, πραγματοποιείται με διαγνωστικό μηχάνημα βάσης, εφάμιλλο των αντιπροσωπειών και με συνεχείς ενημερώσεις (updates) στις σύγχρονες τεχνολογίες!
Στο advanced πακέτο, αξίζει να σημειωθεί πως και μετά την ολοκλήρωση του test drive, διενεργείται επαναληπτικός διαγνωστικός έλεγχος, για τυχόν βλάβες οι οποίες έχουν πιθανώς προκύψει κατά την διεξαγωγή του και δεν ήταν εμφανείς (σκοπίμως ή μη) κατά τον αρχικό διαγνωστικό έλεγχο!