Αδιαμφισβήτητα είναι η ‘’μάστιγα’’ που πλήττει τον χώρο του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου εδώ και δεκαετίες.

Στη συντριπτική πλειοψηφία τους οι πελάτες μας, πέρα από την κατάσταση της δομής του αμαξώματος και των μηχανικών μερών, τους ενδιαφέρει πρωτίστως να μάθουν εάν τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στον συνολικό χιλιομετρητή του καντράν, είναι και τα πραγματικά.

Μέσα απ’αυτό το άρθρο λοιπόν θα προσπαθήσουμε να βάλουμε σε μια τάξη το ζήτημα τον γυρισμένων χιλιομέτρων απλά και κατανοητά, με σκοπό να σας πληροφορίσουμε επαρκώς με γνώμονα πάντα την εμπειρία μας…

Η βασικότερη αιτία ώστε να παραποιηθούν τα συνολικά χιλιόμετρα ενός μεταχειρισμένου πάντα αυτοκινήτου είναι η επίτευξη υψηλότερης τιμής στη μεταπώλησή του (σε συνδυασμό πάντα με την χρονολογία 1ης ταξινόμησης) καθώς και η επιθυμία του ιδιοκτήτη στο να πωληθεί ευκολότερα και  γρηγορότερα, αφού το συγκεκριμένο αυτοκίνητο θα θεωρηθεί ‘’ευκαιρία’’…

Κατά γενική ομολογία και χωρίς αυτό να είναι κανόνας, παραποίηση χιλιομέτρων από επιτήδειους γίνεται σε αυτοκίνητα τα αποία έχουν διανύσει αρκετά χιλιόμετρα και σίγουρα μέσα απ’αυτή την ενέργεια, θα αυξηθεί κατά πολύ η ζήτησή τους, προσελκύωντας μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό.

Με αυτό λοιπόν, θέλουμε να σας μεταφέρουμε το μήνυμα πως στις περισσότερες των περιπτώσεων, είναι ανώφελο για κάποιον επιτήδειο, να προβεί σε παραποίηση χιλιομέτρων όταν για παράδειγμα το αυτοκίνητό του έχει διανύσει συνολικά 80.000 χλμ. Δηλαδή είναι πολύ μικρό έως μηδενικό το όφελος τα 80.000 χλμ να ‘’γίνουν’’ 60.000 ή 50.000 κ.ο.κ  και συναρτήσει του ρίσκου αλλά και του χρηματικού κόστους  αυτή η ενέργεια να αποκαλυφθεί και να πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης με σημαντικές συνέπειες, μιας και η εν λόγω πράξη  διώκεται ποινικά από το νόμο με την κατηγορία της απάτης και δικαίως.

Ξαναλέμε πως αυτό δεν είναι κανόνας και σίγουρα υπάρχουν πολλές εξαιρέσεις, τις οποίες έχουμε συναντήσει αρκετές φορές!

Τι γίνεται όμως με τα αυτοκίνητα που έχουν αρκετά χιλιόμετρα στο ιστορικό τους?

Εκεί θα πούμε χαριτολογώντας πως γίνεται πραγματικό ‘’πανηγύρι’’ μιάς και είναι πολύ δελεαστικό π.χ τα 200.000 χλμ να γίνουν 80.000χλμ. ή τα 300.000 χλμ να γίνουν 100.000 χλμ κ.ο.κ  και σάφως η τιμή μεταπώλησης θα είναι πιο συμφέρουσα για τον ιδιοκτήτη ή τον έμπορο του αυτοκινήτου.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΗΣ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ

Παρακάτω θα αναφέρουμε τους πιο συνηθισμένους τρόπους με τους οποίους οι επιτήδειοι παραποιούν τα συνολικά χιλιόμετρα ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.

Ο πρώτος και πιο συνηθισμένος τρόπος παραποίησης, είναι απλά η επέμβαση στον συνολικό χιλιομετρητή του κοντέρ. Δικαίως και είναι ο πιο συνηθισμένος, διότι η διαδικασία παραποίησης είναι εύκολη για κάποιον γνώστη του αντικειμένου και με σχετικά χαμηλό κόστος για τον ‘’πελάτη’’ του…

Ο δεύτερος τρόπος είναι απλά και μόνο η αντικατάσταση του καντράν με κάποιο αντίστοιχο του ιδίου εννοείται μοντέλου και το οποίο θα αναγράφει λιγότερα χιλιόμετρα από το εργοστασιακό. Και αυτός ο τρόπος είναι αρκετά συνηθισμένος μιας και η αντικατάστασή του είναι εύκολη υπόθεση για τον οποιοδήποτε τεχνικό όπως και το κόστος αγοράς ενός ‘’μεταχειρισμένου’’ καντράν είναι επίσης σχετικά χαμηλό και συμφέρον. Το δύσκολο ας το πούμε κομμάτι της συγκεκριμένης διαδικασίας, είναι να βρεθεί στην αγορά των μεταχειρισμένων ανταλλακτικών, το κατάλληλο καντράν ότι αφορά τη συμβατότητα καθώς και τα συνολικά χιλιόμετρα που θα αναγράφονται, να είναι τα ‘’κατάλληλα’’ για τον σκόπο αυτό….

Ένα εύλογο ερώτημα που αυτομάτως δημιουργείται, είναι, τι γίνεται στην περίπτωση που παρουσιάσει βλάβη το κοντέρ ή όλο το καντράν σε ένα αυτοκίνητο και η αντικατάστασή του είναι μονόδρομος?

Σε αυτή την περίπτωση λοιπόν, η μόνη λύση και η οποία είναι νομικά και πρωτίστως ηθικά αποδεκτή, είναι βεβαίως η αντικατάσταση του καντράν αλλά και η επέμβαση σε αυτό από κάποιον ειδικό ωστέ τα αναγραφόμενα συνολικά χιλιόμετρα, να ‘’γίνουν’’ τα ίδια με τα πραγματικά χιλιόμετρα του αυτοκινήτου. Με λίγα λόγια, σε περίπτωση που ένα καντράν χρήζει αντικατάστασης, πέρα από το κόστος της αγοράς του είτε σαν καινούριο είτε σαν μεταχειρισμένο, υπάρχει και το επιπλέον κόστος της μετατροπής του συνολικού χιλιομετρητή. Ένα επιπλέον κόστος που στις περισσότερες περιπτώσεις, ελάχιστοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων το επωμίζονται αλλά και ελάχιστοι ιδιοκτήτες ενημερώνουν για την πράξη αυτή, τον υποψήφιο αγοραστή…

Ο τρίτος και αρκετά πιο σπάνιος τρόπος θα λέγαμε, παραποίησης των πραγματικών χιλιομέτρων ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου και λέμε πιο σπάνιος διότι είναι αρκετά δύσκολος από τεχνικής φύσεως αλλά και από πλευράς κόστους, είναι η επέμβαση στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα (εγκέφαλος). Δηλαδή μαζί με τον συνολικό χιλιομετρητή του καντράν, παραποιούνται και τα συνολικά χιλιόμετρα που έχει καταγράψει ο εγκέφαλος του κινητήρα και όχι μόνο….

Θα θέλαμε να σταθούμε λίγο σ’αυτό, για τον λόγο και μόνο πως θέλουμε να βάλουμε μια τάξη στο θέμα χιλιομέτρων και εγκέφαλος κινητήρα…

Συχνά πολλοί πελάτες μας ρωτάνε εάν γίνεται να ‘’βρούμε’’ από τον εγκέφαλο ή από τους εγκεφάλους του αυτοκινήτου, τα πραγματικά χιλιόμετρα.

Μια δύσκολη ερώτηση με συνεπώς δύσκολη απάντηση….

Ο λόγος είναι ένας και μοναδικός…

H ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου ή αλλιώς ο εγκέφαλος, δεν υποστηρίζει σε όλα τα μοντέλα των αυτοκινήτων, χιλιομετρικές καταγραφές. Δηλαδή το λογισμικό του, δεν είναι προγραμματισμένο από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου, για το σκοπό αυτό. Αυτομάτως καταρρίπτεται ο αστικός μύθος που τόσα χρόνια κυκλοφορεί, πως όσα αυτοκίνητα διαθέτουν εγκέφαλο, καταγράφουν και τα συνολικά χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί.

H ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα (εγκέφαλος) έχει κάνει την εμφάνισή της για σχεδόν όλα τα μοντέλα αυτοκινήτων, στα τέλη της δεκαετίας του ’80 με αρχές της δεκαετίας του ΄90, διότι έπαψε πλέον η έγχυση του καυσίμου στον κινητήρα να γίνεται με μηχανικό τρόπο (καρμπυρατέρ) αλλά να επιτυγχάνεται με ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά συστήματα τα οποία πρέπει να τα διαχειρίζεται κάποιος ηλεκτρονικός υπολογιστής ή αλλιώς ο εγκέφαλος… Αυτή η τεχνολογία,  υιοθετήθηκε από όλους τους κατασκευαστές παγκοσμίως με σκόπο την δραστική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου λόγω ελεγχόμενης πλέον καύσης αλλά και της μείωσης των εκπομπών ρύπων με την συνεργασία του καταλύτη.

Με την παραπάνω αναφορά-σύντομη ιστορική αναδρομή, στόχος μας είναι απλά να σας ενημερώσουμε πως ο κύριος σκοπός του εγκεφάλου, ήταν είναι και θα είναι πρωτίστως, η διαχείριση του κινητήρα και όχι η καταγραφή χιλιομετρικών αποστάσεων και άλλων παρόμοιων πληροφοριών δευτερεύουσας σημασίας από τεχνικής άποψης…

σ.σ: Η μόνη χιλιομετρική ας το πούμε πληροφορία που εξ’αρχής επεξεργαζόταν από τον εγκέφαλο, είναι μόνο οι πληροφορία της ταχύτητας του αυτοκινήτου (km/h) τη δεδομένη στιγμή όπου σε συνδυασμό με τις στροφές του κινητήρα (Rpm), του απαιτούμενου φορτίου (%) αλλά και διαφόρων άλλων δεδομένων από τους υπόλοιπους αισθητήρες, να προσαρμόζει αντίστοιχα τις βασικές παραμέτρους της καύσης όπως π.χ τους χρόνους διάρκειας ψεκασμού (ms), την γωνία ανάφλεξης (αβάνς) κ.ο.κ

Με την πάροδο όμως του χρόνου και την εξέλιξη της τεχνολογίας, άρχισαν σιγά σιγά να προστίθενται καινούρια δεδομένα και πληροφορίες στα λογισμικά τον εγκεφάλων.

Μια από αυτές τις πληροφορίες, είναι και η καταγραφή των συνολικών χιλιομέτρων όπου από τα τέλη της δεκαετίας του 2000, άρχισε σιγά σιγά να υιοθετείται σε διάφορα μοντέλα αυτοκινήτων από τους περισσότερους κατασκευαστές.  

Στα πρώτα χρόνια όπου άρχισε να κάνει την εμφάνισή της η καταγραφή των συνολικών χιλιομέτρων στον εγκέφαλο, ορισμένοι κατασκευαστές είχαν επιλέξει να υποστηρίζεται αυτή η ‘’παροχή’’ στα ανώτερης κλάσης μοντέλα τους (premium κατηγορία).

Ευτύχως όμως τα τελευταία χρόνια, με την καθολική εξέλιξη των αυτοκινήτων και είδικά με την έλευση νέας τεχνολογίας πετρελαιοκινητήρων, βενζινοκινητήρων και αυτόματων κιβωτίων, η χιλιομετρική καταγραφή στον ή στους εγκεφάλους εφαρμόζεται όλο και περισσότερο από τους κατασκευαστές, όχι μόνο στα premium μοντέλα αλλά σχεδόν σε όλη την γκάμα των μοντέλων παραγωγής.

Αξίζει να αναφέρουμε πως εκτός από τον εγκέφαλο του κινητήρα, καταγραφές συνολικών χιλιομέτρων μπορεί να υποστηρίζουν και άλλες ηλεκτρονικές μονάδες όπως: ο εγκέφαλος του κιβωτιού ταχυτήτων (εφ’όσον το αυτοκίνητο είναι αυτόματο), η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου των  συστημάτων πέδησης και ευστάθειας (ABS/ESP), όπως επίσης και σε αρκετά μοντέλα αυτοκινήτων οι μονάδες ελέγχου των αερόσακων (A/B) αλλά και των διάφορων συστημάτων άνεσης και εξοπλισμού (Body Computer).

Στην AUTOREPORT, διενεργώντας τον τεχνικό έλεγχο στις εγκαταστάσεις μας, πραγματοποιούμε καθολική και πλήρη σάρωση σε όλες τις μονάδες ελέγχου που διαθέτει το αυτοκίνητο ώστε να εξακριβώσουμε την σωστή λειτουργία τους αλλά και τις όποιες χιλιομετρικές καταγραφές έχουν αποτυπωθεί σε αυτές.

Ο έλεγχος πραγματοποιείται με διαγνωστικό μηχάνημα βάσης, τελευταίας τεχνολογίας και με συνεχείς αναβαθμίσεις, εφάμιλλων δυνατοτήτων με τα διαγνωστικά μηχανήματα των αντιπροσωπειών.

Ως εταιρεία, έχουμε επενδύσει αρκετά σε εξοπλισμό και γνώση, για τον σκοπό αυτό…

ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΡΧΕΙΟΥ SERVICE ΚΑΙ Δ.Τ.Ε ΚΤΕΟ

Ένα ακόμα σκέλος της όλης διαδικασίας του τεχνικού ελέγχου, είναι ο έλεγχος και η αποτύπωση του ιστορικού συντήρησης ώστε η χιλιομετρική και ημερολογιακή αλληλουχία των καταγραφών service να είναι ‘’φυσιολογική’’ και πάντα με την υπογραφή και την σφραγίδα επίσημου ή/και αναγνωρισμένου συνεργείου σε κάθε μια καταγραφή συντήρησης ξεχωριστά. Επίσης καταγράφουμε και τις χιλιομετρικές πληροφορίες από τα όποια δελτία τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ είναι διαθέσιμα από τον ιδιοκτήτη/έμπορο.

Εδώ αξίζει να αναφέρουμε πως η πολιτεία έχει μεριμνίσει για το ζήτημα των παραποιημένων χιλιομέτρων και από 1/10/2019 όλα τα δημόσια και ιδιωτικά ΚΤΕΟ, είναι συνδεδεμένα πανελλαδικά (προσεχώς και πανευρωπαϊκά) σε μια κοινή βάση δεδομένων ώστε στο δελτίο τεχνικού  ελέγχου ΚΤΕΟ να αναγράφεται όλο το ιστορικό ημερομηνιών και χιλιομετρικών καταγραφών που έχουν προηγηθεί σε παρελθοντικούς τεχνικούς ελέγχους.

Αυτό έρχεται να βελτιώσει σε μεγάλο βαθμό το μείζον ζήτημα των γυρισμένων χιλιομέτρων όπου σε συνδυασμό με τις υπηρεσίες τεχνικού ελέγχου της AUTOREPORT να μειωθούν στο ελάχιστο τα περιθώρια και οι πιθανότητες εξαπάτησης του υποψήφιου αγοραστή ένος μεταχειρισμένου αυτοκινήτου!

2 comments on “ΓΥΡΙΣΜΕΝΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ… Μύθοι και παραγματικότητες… (Μέρος 1ο)

  1. Ι. ΧΑΤΖΗΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ on

    ΕΚΑΝΕ ΑUΤΟREPORT ΕΛΕΓΧΟ 25 11 2021 ΣΕ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ , ΠΟΥ ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΕΚΛΕΙΣΑ. ΔΙΟΤΙ Ο ΑΨΟΓΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΘΗ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΚΩΣΤΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΟΥ, ΣΧΕΔΟΝ ΓΙΑ 1 ΏΡΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΕΚΘΕΣΕΩΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΡΩΝ ΤΟΥ Ι.Χ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΟΥ ΣΥΝΕΤΑΞΕ, ΜΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΜΙΑ ΠΛΗΡΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΙ ΘΑ ΑΓΟΡΑΣΩ . ΒΕΒΑΙΑ ΠΟΛΥ ΒΟΗΘΗΣΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΜΕΣΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ , ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΝΔΕΛΕΧΗ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ.

Αφήστε μια απάντηση